Aktywności na basenie dla zdrowych stawów

Bóle stawów są częstą przyczyną rezygnacji z jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Istnieją jednak rodzaje sportu, które nie pogłębią dolegliwości, a wręcz pomagają. Mogą to być np. aktywności na basenie, które można wykonywać przez cały rok. Zajęcia w wodzie są idealne dla osób, które cierpią na problemy ze stawami. Główną zaletą ćwiczenia w wodzie jest to, że nie obciąża stawów. Dodatkowo, trening pływacki oprócz korzystnego oddziaływania na układ kostno-stawowy, wpływa także na prawidłową czynność układu krążenia i układu oddechowego, jak również korzystnie wpływa na serce.

ROŻNE STYLE PŁYWANIA

Osoby, które mają problemy ze stawami powinny wybierać styl klasyczny, który aktywuje pracę mięśni karku i grzbietu oraz pływanie tzw. żabką. Styl ten jest nieocenionym ćwiczeniem wspomagającym leczenie lub łagodzenie zmian przeciążeniowych i zwyrodnieniowych kręgosłupa, stawów biodrowych i kolanowych a także dyskopatii. Ten rodzaj pływania angażuje przede wszystkim mięśnie brzucha i kończyn dolnych, odciążając tym samym kręgosłup.

Jeśli komuś nie odpowiada samotne pływanie, można skorzystać z różnych zajęć grupowych na basenie. Zajęcia dostępne są dla wszystkich niezależnie od wieku i umiejętności pływackich.

AQUACYCLING

Aquacycling, to zajęcia grupowe odbywające się w wodzie. Uczestnicy pedałują na rowerach zanurzonych niemal w całości w basenie (po wejściu na siodełko zanurzeni są mniej więcej do pasa). Opór wody powoduje, że nogi pracują ze zdwojoną siłą.

AQUA ZUMBA

Zumba w wodzie, polega na tym, że uczestnicy naśladują ruchy pokazywane przez instruktora ćwicząc w rytmie latynoskich przebojów. Trudność polega na tym, że trzeba poruszać się będąc zanurzonym w wodzie przynajmniej do wysokości klatki piersiowej.

AQUA AEROBIK

Takie zajęcia łączą wysiłek kardio oraz siłowy. Ćwiczenia wykonywane w basenie mogą polepszyć kondycję i wytrzymałość, a także wzmacniać mięśnie. Dzięki sile wyporowej wody wysiłek nie obciąża stawów, a ryzyko kontuzji jest minimalne.

Tego typu gimnastyka zbawiennie oddziałuje na kręgosłup niwelując bóle i sztywność spowodowane siedzącym trybem życia.

AQUA YOGA

Aqua joga to połączenie ćwiczeń jogi z aqua aerobikiem. Zajęcia prowadzone są w spokojnym tempie, a ich celem jest rozciągnięcie, dotlenienie i odprężenie ciała. Jest to idealna forma aktywności dla osób starszych, kobiet w ciąży, ludzi otyłych, cierpiących na artretyzm, osteoporozę i po przebytych kontuzjach.

GIMNASTYKA W BASENIE

Gimnastyka w basenie przeznaczona jest dla osób, którym dokuczają bóle pleców, mięśni i stawów. To forma łagodnej rehabilitacji mająca na celu wzmocnienie mięśni, a jednocześnie pozbycie się napięcia będącego najczęstszą przyczyną bólu. Podczas zajęć uczestnicy wykonują proste ćwiczenia zwiększające zakres ruchomości w stawach, odciążające kręgosłup, poprawiające balans i koordynację.

Oprócz łagodzenia objawów bólowych, gimnastyka w wodzie świetnie odpręża i relaksuje. Ponieważ trening w wodzie jest dość intensywną formą wysiłku, przed przystąpieniem do treningu powinna być przeprowadzona odpowiednia rozgrzewka. Wybierając aktywność w wodzie, fundujemy swoim stawom oraz mięśniom porządny trening, który ich nie obciąży.

Your goods are now in the shopping basket. To receive a discount you need to be logged in as a member
Log in i Become a Member